torsdag 6 oktober 2011

Vintermössa med knyt

Här kommer lite bilder på min variant av vintermössa med knyt som går ner över öronen.
Gjorde denna modellen till min dotter förra vinter och den va toppen :)
Fodrad med mjuk o skön fleece.
Mönstret är mitt eget.
+ för i år är att jag hitta tjocka o bra snören o knyta med.
Förra året kämpade jag me att sy band i samma trikåtyg som mössan.
Tog ju lika lång tid o göra snörena som hela mössan typ :(
Men dessa snören va toppen o gör jobbet mycket enklare och snyggare :)

Min lilla Milo i sin mössa.. Denna skulle ha varit till en annan kille men ja gjorde den lite för liten så den blev perfekt till min prins :)
Mössan från sidan, mössan har 4 hörn/krona uppe

Här ser ni mössan liggandes från sidan

Här är en mössa som går ner för öronen utan snören

Vintermössa med knyt i Elefant tyget

En i Wheelse tyget

En med Monstertrucks o namn tryck

Inga kommentarer: