torsdag 4 juni 2009

Sjuk bebis & LCHF bröd

Har ju som bekant varit sjuka här hela familjen i över 1 vecka snart, men nu börjar alla bli på bättringsvägen..
Vi har tidigare varit så bortskämda med att Nova är så snäll och nästan aldrig skriker, men nu har vi fått testa på att va föräldrar på riktigt i 3 dagar.

Nova har varit väldigt missnöjd med något troligtvis bara att hon inte kommit till ro och kunnat sova ordentligt, så hon har skrikit högt och tydligt ganska långa perioder. Så jag har fått gå och bära henne hela tiden eller så har vi fått dra henne i vagnen över tröskeln, men nu i dag har hon nästan varit sitt vanliga jag lite gnäll bara.

Så skönt både för hennes skull och våran, är inge skoj att se sin lilla tjej må dåligt och inte veta vad som är fel.

Har i dag testat ett nytt LCHF bröd, var lite skeptisk innan jag gjorde det för det lät inte så gott. Men jag blev glatt överraskad faktiskt de var helt ok :)
Så alla som kör LCHF och läser min blogg testa detta, det var löljigt enkelt och riktigt gott..

2 minuters nötbröd

1dl mandelmjöl (mixa bara mandlarna i en mixer! KLART!)
1 ägg
Lite salt
Smält 25g smör och blanda ner i "smeten" så blir brödet saftigare

Gör så här:
Vispa ägget i en djup tallrik.
Tillsätt mandelmjöl (mandlar som är krossade till små små korn), salt, smält smör och mosa ihop med en gaffel.

In i micron 2 min KLART!
Ät och njut med massa smör och ost.

Inga kommentarer: