måndag 18 april 2011

Lite fix inför påsk :)

Nu är det snart påsk och dags för Novisen att va påsk kärring :)
Hittade hennes förkläde från förra året som min mamma har sytt till mig när jag va liten..
Dock e det för litet i år men eftersom jag är en mamma som syr så va det väl bara o fixa till det :P

Så här såg det ut från början som min mamma gjort.. Helt i vitt..

Så jag sydde på lite lime med vita prickar och rosa såklart som Nova vill ha på allt nu :P
Tyckte det blev helt ok o lite mer påsk likt :)

Gjorde även ett eget huckle till, ska föreställa ett stort ägg det gröna.
Tryckte med textil färg glad påsk på.. :)


Hon kommer bli så söt våran lilla påskkäring, se om vi får se henne eller om vi ligger inne på BB.
Men nu e de klart iaf :)

3 kommentarer:

Sanna sa...

Super fin påskklänning! Nova kommer att bli en super söt påskkärring ;)

lilla hjärtat sa...

Så söt den blev efter lite piff. Nu har jag lagt upp första kjolen med tyll i min blogg om du ville kika hur den blev. Glad påsk och hoppas att påskharen kommer med en liten goding snart ; )

Nena sa...

Tack.. kul o göra om saker i bland :P