onsdag 10 november 2010

På gång igen

I går fick jag tillbaka min maskin och va som ja trodde bara ett litet fel som jag inte såg, så nu e den som ny igen :)

I dag har jag fått en hel del gjort tycker jag själv, blev 4 dregglisar, 4 mössor och en ny variant på halsduk. Kunden kallade det för nått men kommer inte ihåg va de va :P
Här kommer lite bilder iaf.. Hoppas ni har det bra där ute i snöyran, själv tycker jag det är otroligt fint ute o lagom kallt :)

Dagens skörd :)

Mycket féer blev det i dag, tycker det blev så läckert med den cerica kantningen på dregglisarna. Det blev pricken över I och framhävde det cerica i tyget så bra.

Nyhet:
Detta är en ny variant som en kund själv kom och önskade att jag skulle sy, är som en lång polo kan man väl säga. Ska fråga va kunden kallade det för :)
Hon har tidigare beställt en mössa i samma tyg så nu ska pojken matchas :)

5 kommentarer:

Marina sa...

Det var inte dåligt vad du har sytt idag :-). Smart halsduk! Jag har en sådan fast den är stickad, men har inte tänkt på att man kan göra en sådan i tyg.

Nena sa...

Haha ja i dag blev de lite gjort.. Ja den va smart inte tänkt på de själv heller.. Så det måste ja göra en till Nova oxå :)

Syster Blå sa...

vilken skörd!:) Har klippt till några fé-mössor idag här med. Det ord som jag hört/använder på halsduken/tuben är BUFF. :) Kort o lätt och de är praktiska på de små.

Nena sa...

Aha Buff de va sött :)

Ja jag älskar tyget ångrar lite att ja inte tog hem de andra men har ju inga jackor som matchar lila :P

Annica sa...

Hejsan tack för halsduken killen blev super tuff och den passade perfekt! Turtle neck är namnet som jag använde. Det heter de som jag köpt till mig iaf.. Men det kanske bara är deras märke. Tips är att sy den i fleace! Tack så länge kram Annica