torsdag 24 februari 2011

Djurtyg och mer till prinsen

Fick i går hem lite påfyllning av tyger, bland annat hade ja tagit hem detta underbara äppelgröna tyg med olika djur på..

Såg detta hos JNYdesign och såg direkt byxor till våran kommande prins framför mig..
Så i morse har ja nu skapat byxor och en matchande mössa till våran lilla M :)
Valde svarta muddar till byxorna
Denna gången med lappen på sidan fram, brukar ja annars sätta i rumpan
Mössan blev med 4 hörn,
de e ju så löjligt små o söta de här bebis mössorna :)

5 kommentarer:

Wcollection sa...

supersött!

lilla hjärtat sa...

Nu har jag satt över pengarna och länkat till dig oxå ; )

Anonym sa...

detta mönster till mössa var lite kul att du har hittat, gick runt på skolorna när min son var liten, och han är 26 år nu, det är ju ett lätt mönster.

Mvh en syende fyrbarns mamma med nu 3 barnbarn som jag nu syr till

Nena sa...

haha jasså har det funnits så länge :P
Ja det e gulligt tycker ja, kul att du får sy igen o till barnbarnen måste vara skoj :)

Farmor Karin sa...

Ja, lite roligt att det kommer på nytt, av vissa mönster du sytt.

Har mycket mönster kvar efter mina barn, som jag nu syr till barnbarn och nära.
Roligt att ni unga håller på och syr :) Du är duktig!

Kram från farmor Karin, jag som skrev till dig ang. mössan som du poppat upp i härliga färger :)!