tisdag 15 mars 2011

Min "OnePiece" JumpSuit

I dag fick jag hem resten av alla grejer till att göra mig egen JumpSuit (OnePiece)
Kunde inte låta bli att sätta saxen i tyget på en gång.. :P Ivrigast i världen hehe

Va inte riktigt nöjd med den cerica färgen på tyget men det var helt ok, hade dock hoppats på lite mer chock cerice :)

För att den inte skulle bli för enfärgad o tråkig tog ja av det nya glada rosa apor tyget, satte även det som muddar då ja inte hade nån muddfärg som matchade nå bra..

Visste ju inte hur storlekarna var så tog en st större än vad Nova har och det hade jag nog inte behövts, men nu har hon att växa i..
Novas är i st 98 och mönstret finns i st 86-116.
Blir nog att sy en till, till henne snart..

Lite sugen på att sy en till mig och gubben men de va ganska mycket jobb med denna lilla så vi får väl se när orken o tiden finns för att göra 2 stora :)
Här kommer lite bilder på den iaf..

Inte lätt o få bra bild


Mamma´s älskling

Här ser ni den bakifrån

Soffmys funkar den bra till :)

Dragkedjan går ända upp på luvan som ni ser här

6 kommentarer:

Ida sa...

Åh helena!!!! Men vad fin den blev..o Nova passar ju skit bra i den och den färgen!!! Jätte duktigt. En sån ska Oliwer ha..hihihi.. Puss o kram!!!

Emelie sa...

Åhh gud vad fin.. Vad tar du för en sån ??
Letar som en galning varje dag efter en jumpsuit till mina barn. Finns ju nästan bara till de minsta..

Nena sa...

Tack så mycket :)

Emelie skicka mig ett mail helle_helena@hotmail.com

Mimmi sa...

Åh vilka fina du sytt! Vet inte om du skrivit någonstans på din sida vilket mönster du använt men jag letar vidare ;-)

Frida Ulrikanäs sa...

Hej! Jättefin onepiece! Är det ett mönster som du delar med dig av, eller var kan man hitta det?

Nena sa...

Tack.. ja vart fick ja mitt mönster i från.. va ju en sidan som man kunde bli medlem på o då fick man ladda hem mönster gratis.. men de va en månads kostnad där.. sykurser kanske de hette :S