fredag 8 maj 2009

Exprementerade fram en LCHF paj i dag!!

Gjorde precis en jätte god LCHF paj så jag ville bara dela med mig av detta då några som följer min blogg oxå kör detta =)

Beroende på hur stor form du har men ja hade en vanlig pajform.

Blanda 2 ägg och en skvätt grädde ca 0,5 dl och häll den i en form som du klickat smör i, ställ in i ugnen tills den stannat (alltså tills den inte är lös mer.)

Det jag hade i denna paj var lite rester av grillkorv, vitlöks salami, broccoli lite lök o vitlök.
Skivade grillkorven i skivor och stekte med broccoli och löken. Hällde sedan i detta på paj skalet + att jag tärnat salamin och hällde på.

Sendan blandade jag 1 dl creme fraiche med 0,5 dl grädde och massa skivor hushålls ost i en gryta så det fick smälta i hop. Hällde sedan på detta över de andra i formen och in i ugnen tills den fått lite färg..

Blev super gott servera med en grönsallat till me...

Inga kommentarer: