måndag 4 maj 2009

För er oroliga..

Fick några oroliga kommentarer i går för mitt inlägg om min nya livsstil, så jag tänkte jag får skriva ett till. Jag vill förklara att jag inte ska banta bara byta livstil, alltså sluta med godis, bröd och skräpmat.

Ska inte äta mindre bara äta nyttigare, inte kan väl det skada utan mer hjälpa min dotter till ett friskt liv om jag som mamma äter bra mat?. Men skulle jag märka att det påverkade min dotter negativt kommer jag att sluta direkt. Skulle inte göra något för att skada henne.

Så jag ska bara bli en sundare människa och hoppas på att min godis kg försvinner med det =)
Så nej jag ska inte banta!!

2 kommentarer:

Petra sa...

Det är vettigt att köra på LCHF om man ammar. Mjölken blir ännu mer näringsrik och fet. Dock ska du se till att du inte kommer in i ett kraftig ketos (darrningar, fryser osv) för då måste du tillsätta nåt som gör att du kommer ur den. Vid ketos så frigörs miljögifter (som lagras i vårt fett) och dessa går ut i bröstmjölken, och påverkar barnet. Lycka till!

Petra sa...

Kolla in kostdoktorn, googla det :) där finns massor om LCHF :)